Digital Scrapbooking at WiddlyTinks.com
Photo Albums at WiddlyTinks.com

... Semoga Hari ini akan lebih baik dari semalam dan sentiasa dalam rahmat dan barokah Allah ...

... Semoga Hari ini akan lebih baik dari semalam dan sentiasa dalam  rahmat dan barokah Allah ...

... kullu'aam wa antum bikhair! ...

Ahlan wa sahlan wa marhaban bikum!
Terima kasih kerana sudi melayari blog saya yang tidak seberapa ini. Mudah-mudahan sedikit sebanyak dapat memberi manfaat kepada antum dan sebagai satu tarbiyyah untuk diri saya sendiri. InsyaAllah!


" Ya Allah! Bantulah Islam dan orang-orang islam seluruhnya, kurniakanlah kejayaan kepada Islam dan orang-orang Islam seluruhnya"


..........................................................................................

Rabu, 17 September 2008

.:: 10 MALAM KE DUA HAMPIR TAMAT ::.



Malam ini... masuk 18 Ramadhan 1429H..dan hari ini ada peristiwa...penurunan Al Quran. Itu juga tandanya sudah hampir saja tamat 10 malam kedua Ramadhan!

Pantas sungguh masa berlalu... Masih terasa Ramadhan tahun lalu.. sayu syahdu... adakah akan aku temui Ramadhan lagi atau ini Ramadhanku yang terakhir kali?!..

Saudara-saudaraku...

Ayuhlah kita rebut peluang ini... Ramadhan ada TAWARAN hebat!!! Cukup hebat kerana di awalnya ROHMAH...di tengahnya MAGRFIROH dan di akhirnya Pembebasan dari api neraka! Itu janji Allah..pasti!!! Cuma... kita perlu bersungguh-sungguh untuk menerima tawaran itu... tawaran hebat ini setahun sekali cuma. Ambillah peluang dan luangkanlah masa untuk "menghidupkan" nya... Kalau sale di Mall kita pasti mencuri-curi masa untuk diluangkan ke sana.. takut-takut terlepas pula.. Nahhh!!! Masanya kita ubah... curi-curilah masa untuk mendapatkan pahala yang cukup mewah di bulan ini. 10 malam kedua tinggal 2 hari saja... Jadi.... apa nak dinantikan lagi???!!! Mudah-mudahan anugerah Allah di bulan ini tidak dipersia-siakan begitu sahaja!!!